Jak prawidłowo leniuchować w łóżku?

Pisze się sporo o tym, jak wstać z łóżka rano, gdy nam się nie chce, jak szybko zacząć poranną rutynę, a nawet jakie piosenki nadają się do wybudzenia.. Zdarza się jednak, że nie interesuje nas żadna z tych porad, gdyż mamy po prostu ochotę poleżeć sobie trochę w łóżku.
Można to całkowicie zrozumieć - kto nie chce zostać w łóżku nieco dłużej? Kochamy polegiwanie – wszyscy.  Poniższy artykuł jest o tym co robić, by zakosztować  idealnego polegiwania.

Nie spać zbyt długo
Jeśli mało spaliśmy wówczas warto strzelić sobie małą drzemkę, ale nie śpijmy tak długo, jak to możliwe, bez względu na to, jak może wydawać się to zachęcające! W rzeczywistości spanie  zbyt długo nie wyjdzie nam na dobre.
Istnieje wiele badań wokół tego tematu.  Sugerują one, że spanie zbyt długo może zwiększyć ryzyko depresji, cukrzycy, problemów z  zajściem w ciążę, prowadzić do nadwagi, a nawet doprowadzić do przedwczesnej śmierci.
Dlatego unikajmy spania zbyt długo,  kładąc się wieczorem o rozsądnym czasie, a może nawet trochę wcześniej niż zwykle, tak aby nie przespać i całkowicie pominąć poranne polegiwanie.

Budzić się naturalnie
Pierwszą rzeczą, którą trzeba zrobić, aby naturalnie się obudzić to wyłączyć  alarm w telefonie czy budziku.  Jeśli zaplanowaliśmy sobie relaksujące poranne polegiwanie w łóżku i zapomnimy wyłączyć budzika – z planu nici! Nie chcemy przecież doznać  szoku systemu, który wywoła głośny alarm w weekend. Mamy zamiar obudzić się naturalnie.
Nasz naturalny rytm dobowy  jest  kontrolowany przez światło dzienne, można więc obudzić się naturalnie zostawiając odsłonięte zasłony, by umożliwić porannemu światłu przedostać się do sypialni - ale należy pamiętać, że słońce wschodzi dość wcześnie w okresie letnim.
Innym sposobem naturalnego obudzenia się jest użycie specjalnej lampy, która naśladuje działanie promieni słonecznych. Nastawiamy ją na dowolny czas załączenia rano.

Idealna filiżanka herbaty
Żaden leniwy poranek nie będzie kompletny bez herbaty w pięknej filiżance. I najwyraźniej istnieje dobry i zły sposób na parzenie herbaty!
Naukowcy z Brytyjskiego Towarzystwa Naukowego doradzają, że należy zaparzać herbatę od dwóch do pięciu minut, ale tylko 16% z nas rzeczywiście tak robi. Mówią także, że idealna temperatura do picia herbaty jest 65 stopni Celsjusza.

Idealne śniadanie
Więc mamy doskonałą herbatę, a teraz pomyślmy o doskonałym śniadaniu. To musi być coś, co łatwo można jeść w łóżku, np. grzanki. I zgadnijcie co? Tak, naukowcy także opracowali  doskonały sposób na grzanki.
Tosty wkładamy do opiekacza na dwie minuty i osiem sekund. Następnie należy pozostawić je do odstania na 22 sekundy przed posmarowaniem masłem, aby zapobiec zbytniemu rozmoczeniu .

Idealny materac

Do wygodnego porannego leniuchowania potrzebny jest idealny materac. Jaki to będzie? A to zależy od naszych indywidualnych upodobań i predyspozycji zdrowotnych. Możemy wybierać w materacach twardych lub miękkich, sprężystych lub sztywniejszych czy szerokich albo wąskich. Dobrze dobrany materac zapewni nam niezwykle relaksujące leżenie tak, że nie będzie na  się chciało wstać! Np. materace termoelastyczne dopasowują się pod nasz ciężar i ciepło ciała tworząc podłoże indywidualne dla nas. Takie jedyne w swoim rodzaju dopasowanie całkowite. Leżąc nic nas nie uwiera, nie kłuje, ręce czy nogi nie drętwieją – po prostu ciało zanurza się w piance termoelastycznej a ona reaguje na nie odwzorowując nasze linie i kształty.

Zostaw ten telefon
Stało się zwyczajem wielu z nas sięgać po telefon lub tablet zaraz po przebudzeniu. Jednak zaleca się, by zostawić telefon podczas polegiwania w łóżku  i uciec na chwilę od technologii. Jeśli jednak skusisz się i weźmiesz go do ręki to prawdopodobne od razu sprawdzisz  e-maile, a po co  psuć sobie relaks w łóżku przyziemnymi informacjami.

Wstawaj prawidłowo
Gdy polegiwanie dobiegnie końca i uznasz, że naprawdę trzeba wstać z łóżka wówczas upewnij się, że robisz to poprawnie. Najlepszym sposobem wstawania z łóżka jest przekręcić  się na prawą stronę, unieść się do pozycji siedzącej, a następnie stanąć wyprostowanym. To odciąża kręgosłup i serce.