Materac piankowy i ćwiczenia na polepszenie Twojego snu

Wiele osób cierpi na bezsenność lub innego rodzaju problemy zdrowotne utrudniające zaśnięcie. Na szczęście można temu łatwo zaradzić. Według badań, większość zaburzeń ze snem związanych jest z niedopasowanym materacem. Niektórzy cierpią na częste bóle kręgosłupa powiązane ze złym wyborem twardości materaca lub jego wypełnienia.

Wygodny materac to przede wszystkim taki, który zapewnia optymalne podparcie całego ciała. Bez ucisku na poszczególne partie kręgosłupa. Będąc w naturalnej pozycji, organizm szybciej zapadnie w sen. Co więcej, śpiąca osoba nie będzie budziła się z bólem karku czy pleców.

Najlepiej do tego zadania sprawdzają się materace piankowe, które ze względu na dużą elastyczność i sprężystość dopasowują się do konturów ciała. Dobry jakościowo materac nie odkształca się nawet po wielu latach. Ze względu na swoją wszechstronność piankę można łączyć z innym rodzajem wypełnienia jak lateks czy sprężyny. Śpiąca osoba zyskuje w materacu nie tylko piankową wygodę ale również antyalergiczne właściwości lateksu czy charakterystyczne dla materacy kieszonkowych podparcie punktowe każdej części ciała.

Ćwiczenia dobre na wszystko?

Nie bez powodu wiele osób twierdzi, że ćwiczenia fizyczne pomagają utrzymać zdrowe ciało i umysł. W natłoku codziennych zajęć czasami trudno znaleźć chwilę dla siebie i swojego organizmu. Nie wpływa to pozytywnie na nasze życie. A szkoda, regularne ćwiczenia oddziałują na wiele aspektów życia człowieka. Do tego grona wliczają się chociażby takie rzeczy jak: utrzymanie stałej wagi, redukcja stresu, zwiększona odporność na zachorowania. A co ze zdrowym snem? Czy można zapewnić sobie przespaną noc wykonując krótkie ćwiczenia przed położeniem się do łóżka?

Jaki rodzaj ćwiczeń jest najlepszy?

Istnieje wiele rodzajów aktywność fizycznej, które nie zawężają się wyłącznie do samej gimnastyki. Wiele panów przed snem lubi wyskoczyć do siłowni na intensywny trening lub na wieczorną przebieżkę.

Najlepiej skupić się na ćwiczeniach, które już wykonujemy lub, które robimy z chęcią. Jednym z najpopularniejszych rodzajów aktywności fizycznej wpływających na sen są ćwiczenia aerobowe, do których zalicza się między innymi bieganie, pływanie, jeżdżenie na rowerze czy nawet tańczenie.

Podczas ciepłych, letnich miesięcy zamiast wyczerpującego treningu czy biegu można wybrać się na wieczorny spacer. Organizm zostanie dotleniony a mięśnie zmęczą się, co wpływa na zwiększone odczucie senności i zmęczenia. Ten rodzaj ćwiczeń wykonywany na siłowni jest ściśle związany z tlenem. Podczas wykonywania treningu powinno się skupić na dostarczeniu organizmowi jak najwięcej ilości tlenu, który z kolei uczestniczy w spalaniu tkanki tłuszczowej.

Jak długo powinno się ćwiczyć?

Lekarze i specjaliści zajmujący się tym zagadnieniem zalecają aby poświęcić co najmniej 30 minut, pięć razy w tygodniu na uprawianie intensywnych ćwiczeń aerobowych. Oczywiście każdy z nas jest inny. Jeśli ktoś czuje się na tyle dobrze, żeby wydłużyć czas treningu to nic nie stoi na przeszkodzie aby to zrobić. Lepszy sen gwarantowany!